Če razmišljate o prehodu na okolju prijazno vozilo, električno vozilo, ste verjetno že slišali kakšen urban mit: Kar zadeva električna vozila, obstaja o njih kar nekaj napačnih predstav. Tukaj smo, da razbijemo pet pogostih mitov o električnih vozilih in vam pokažemo, zakaj je morda zdaj pravi čas za prehod.

 

Mit 1: Električna vozila so "umazana" in proizvajajo toliko emisij ogljikovega dioksida kot bencinska ali dizelska vozila

Dejstvo: EV na cesti ne oddajajo nobenih emisij, energija za njihov pogon pa je vedno bolj okolju prijazna.

Čista električna vozila delujejo na elektriko. To pomeni, da v nasprotju z bencinskimi in dizelskimi avtomobili ne oddajajo izpušnih plinov. Čeprav je res, da so emisije CO2 povezane s proizvodnjo električne energije, so te emisije še vedno nižje od tistih pri bencinskih ali dizelskih vozilih. Količina izpustov je odvisna tudi od načina proizvodnje električne energije, ki se neprestano razvija in izboljšuje. Tako bodo imela v prihodnosti električna vozila, ki jih poganja elektrika iz obnovljivih virov, še nižje emisije.

 

Mit 2: Električna vozila niso primerna za dolga potovanja

Dejstvo: Današnja električna vozila imajo povprečni doseg 300 kilometrov, številni modeli pa lahko z enim polnjenjem prevozijo (veliko) dlje.

Vas skrbi, da bo električnemu avtomobilu zmanjkalo baterije, preden boste prispeli na cilj? Odvisno od modela vašega električnega vozila lahko v povprečju pričakujete, da boste prevozili do 300 km, preden ga boste morali ponovno napolniti. Omeniti velja tudi, da je 68 % potovanj, ki jih opravimo letno, krajših od deset kilometrov. Če pa želite potovati dlje – to za današnja električna vozila ne predstavlja nobene težave.

 

Mit 3: Domača polnilna mesta niso vredna naložbe

Dejstvo: z namestitvijo domače polnilnice lahko dolgoročno prihranite denar.

Res je, da namestitev domače polnilne postaje zahteva vnaprejšnje stroške. Lahko pa pričakujete, da boste zaradi ugodnejše cene električne energije v primerjavi z bencinom ali dizlom sčasoma prihranili denar. Polnjenje vašega električnega vozila doma prinese največje prihranke, ki jih lahko povečate tudi s polnjenjem čez noč, z nočno tarifo za elektriko.

 

Mit 4: Električno omrežje nima kapacitete za nadaljnjo rast števila uporabnikov polnjenja električnih vozil

Dejstvo: Ocene kažejo, da če bi vsi svoja bencinska ali dizelska vozila čez noč preklopili na električna, bi se poraba povečala le za 10 %, kar bi še ustrezalo kapacitetam električnega omrežja.

Ali ima energetska mreža kapacitete za več polnjenja? Odgovor je pritrdilen.

Morda boste presenečeni, vendar je po statističnih podatkih največja poraba po električni energiji v Sloveniji 16 % manj kot pred 18 leti. Naši telefoni, računalniki in pralni stroji postajajo vse bolj energetsko učinkoviti, kar zmanjšuje električno porabo. Z naraščanjem števila električnih vozil na cestah se bo povečalo tudi povpraševanje po električni energiji. Zagotovo bi bil izziv, če bi ta prehod izvedli čez noč. Vendar se rast števila električnih vozil odvija postopoma. To načrtovalcem omrežij omogoča, da razumejo vzorce polnjenj in ustrezno načrtujejo vnaprej.

 

Mit 5: Baterije električnih vozil so potratne in jih ni mogoče reciklirati

Dejstvo: Razvoj pri ekstrakciji baterijskih komponent pomeni, da lahko predelovalni centri pridobijo 98 % baterijskih materialov za recikliranje ali ponovno uporabo.

Morda ste slišali še en mit o električnih vozilih: da baterij za električna vozila bodisi ni mogoče reciklirati ali pa jih je težko reciklirati in na koncu končajo na odlagališču. To preprosto ni res.

Baterije za električna vozila je mogoče reciklirati v posebnih predelovalnih centrih. Obnova kovin, ki jih vsebujejo izrabljene baterije, je ekološka rešitev, ki blaži pritisk na neobdelane surovine, omejuje ogljični in okoljski odtis, povezan z rudarjenjem, ter varuje okolje pred onesnaženjem, ki ga povzročajo izrabljene baterije.

Bateriji lahko tudi podaljšamo življensko dobo po tem, ko ni več primerna za EV: Ko baterija doseže konec svojega življenjskega cikla, se v posebnih zbirnih centrih naredi analiza, da se preveri njena trenutna stopnja učinkovitosti, po kateri lahko baterija lahko prejme "drugo življenje".
Izrabljene baterije iz električnih vozil je mogoče ponovno uporabiti v sistemih za shranjevanje energije v mobilnih baterijskih bankah in polnilnih robotih. Te baterije ne zahtevajo enake ravni zmogljivosti kot tiste v avtomobilih v smislu temperaturne stabilnosti in prenosa energije. Zmogljivost baterij v stacionarnih sistemih za shranjevanje energije se vsako leto zmanjša le za 2 %, kar omogoča, da se življenjska doba baterij skoraj podvoji na 15 let.

 

Obstaja veliko napačnih predstav o električnih vozilih, vendar ne verjemite vsem mitom, ki jih slišite. Električna vozila so tu, da ostanejo.